ΣΚΟΠΟΣ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ
ΕΛΕΥΘΕΡΟΥ ΣΧΕΔΙΟΥ:
Με τη διδασκαλία
του μαθήματος επιδιώκεται:
- Να
καλλιεργήσει ο μαθητής οπτική αντίληψη και να οξύνει την
παρατηρητικότητά του.
- Να
ευαισθητοποιηθεί απέναντι στο φυσικό κόσμο και στο περιβάλλον
του.
- Να
καλλιεργήσει την επαγωγική, την αναλυτική και τη συνθετική
σκέψη.
- Να
καλλιεργήσει τη δεξιοτεχνία και τη δημιουργικότητά του.
- Να
εκλεπτύνει την αισθητική εμπειρία απέναντι στο έργο της τέχνης.
- Να
αντιληφθεί ότι καθετί που κατασκευάζει ο άνθρωπος είναι προϊόν
σχεδίου και ότι το σχέδιο είναι η βάση για τις περισσότερες
μορφές των Εικαστικών Τεχνών.
ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ:
1. Εισαγωγή.
2. Παρατήρηση.
- Παρατήρηση φυσικών προτύπων.
3. Ανάλυση.
- Ανάλυση των επιμέρους στοιχείων των φυσικών προτύπων.
4. Πλαστικά στοιχεία.
- Σχέση
και θέση των μερών στο φυσικό χώρο.
- Συγκριτική διαδικασία μεγεθών και ποσοτήτων.
- Πλαστικά στοιχεία, όπως σημεία, γραμμές, σχήματα,
επίπεδα, μορφές και άλλα.
5. Σύνθεση.
- Διευθέτηση και οργάνωση των πλαστικών στοιχείων.
6. Έγχρωμο σχέδιο.
- Σχέση
σχεδίου και χρώματος.
7. Εφαρμοσμένες τέχνες.
- Στοιχεία βιομηχανικού σχεδίου (ντιζάιν).
- Ντιζάιν αντικειμένων, εσωτερικών και εξωτερικών χώρων
και άλλα.
8. Τεχνικές και υλικά.
- Μολύβια, κάρβουνα, μελάνια, παστέλ, χαρτιά και άλλα.
9. Αισθητική της
εικόνας.
- Στοιχεία ανάλυσης και αξιολόγησης του Ελεύθερου Σχεδίου
και των Εικαστικών Έργων γενικότερα.
- Τοποθέτηση, αναλογίες, τονικές διαβαθμίσεις, γενική
εικόνα.
- Αξιολόγηση των έργων του μαθητή από τον ίδιο.
Γενική μεθοδολογία:
Πρακτικές ασκήσεις των
μαθητών σε όλες τις ενότητες, κυρίως με σχέδιο εκ του φυσικού
αλλά και με σχέδιο από μνήμης, φανταστικό, αντιγραφή - μελέτη
και άλλα.
Θεωρητικές
προσεγγίσεις και διδασκαλία με χρήση παραδοσιακών και
σύγχρονων εποπτικών μέσων. Δημιουργία συνθηκών εργαστηρίου.
Τρόπος Εξέτασης - Βαθμολόγησης
|